19 september 2022: Styrelsemöte

Styrelsen för Liberalerna Danderyd
sammanträder måndagen den 19 september 2022 kl 19.00
Plats: Föreningslokalen, Dalstigen 1, Danderyd
Ärenden: Dagordningen sänds ut av ordföranden och sekreteraren till alla styrelseledamöter under veckan.
Den som – medlem i Liberalerna Danderyd eller andra intresserade – som önskar att styrelsen skall ta upp någon särskild fråga, skall anmäla detta till föreningens ordförande Maarit Nordmark per e-post senast lördagen den 17 september kl 15.00.
Vid sammanträdet kommer valutgången den 11 september 2022 i Danderyd – såväl riksdagsval, regionval som fullmäktigeval – att diskuteras och analyseras.
Ordföranden kommer att vid styrelsemötet föreslå att ett medlemsmöte, då alla medlemmar är välkomna att lämna synpunkter, inkallas till tisdagen den 4 oktober kl 19.00.
Vid detta möte kommer kompletteringsval till föreningens valberedning och nomineringskommitté att ske. Vid årsmötet 2022 valdes Ulla Löwenhielm till sammankallande i valberedning och nomineringskommitté och årsmötet beslutade vidare att båda skall ha tre medlemmar vardera. Årsmötet beslöt emellertid att av tidsskäl skjuta upp själva valet av ledamöter till ett kommande medlemsmöte. Vid mötet kommer också från årsmötet övriga bordlagda frågor att behandlas samt beslut om en marginell ändring i stadgarna att beslutas, eftersom årsmötet och ett ytterligare medlemsmöte behövs för att stadgeändringen skall bli verklighet (handlar om kallelsetider till medlemsmöten och motionstider till årsmötet).
Ordföranden kommer vidare att föreslå styrelsen att ett nytt medlemsmöte inkallas till måndagen den 21 november 2022 kl 19.00 då ställning skall tas till nomineringskommitténs förslag till liberala förtroendevalda 1 januari 2023 och de mandatperioder som gäller, för kommunstyrelse och revisionsföreträdare fyra år enligt lag, för övriga två år.

Maarit Nordmark
ordförande Bengt Sjögren