2020-06-08: Vårens sista fullmäktigemöte

Bengt Sylvan och Birgitta Lindgren

Fullmäktiges sista vårsammanträde

Måndagen den 8 juni 2020 kl 19.00 är det dags för vårens sista fullmäktigemöte.
Plats: Banérsalen, Djursholms slott
Tid: 19.00.

Ärendelistan framgår  här.

Viktigaste ärenden är ansvarsfrågan för 2019 års kommunala förvaltning. Den slutade ju i stort ekonomiskt underskott för Danderyds kommun och kommunfullmäktige beslutade höja den kommunala utdebiteringen med 1:40 kr/skattekrona för 2020.
Också några andra ärenden kommer upp.
Liberalernas fullmäktigegrupp leds av gruppledaren Birgitta Lindgren, Enebyberg, samt kommunalrådet Bengt Sylvan, Enebyberg, förste vice ordförande i kommunstyrelsen. Vidare ingår i fullmäktigegruppen Fredrik Palmquist, Djursholm, fullmäktiges andre vice ordförande och Liberalernas ordförande i Danderyd, Elvy Svennerstål, Stocksund, Monica Renstig, Danderyd, Tommy Lindgren, Enebyberg och Lars-Gunnar Wallin, Danderyd. Tjänstgörande ersättare är Desirée Lindqvist, Djursholm, Charlotta Malm, Djursholm, Rolf Lundgren, Djursholm, och Maarit Nordmark, Danderyd.

Hör gärna av Dig till någon av fullmäktigeledamöterna om Du vill framföra något särskilt. I vårt land är det ju ännu tillåtet att tycka vad man vill och Liberalerna Danderyds devis är att vi är ett lyssnande parti.