20180208 Liberalernas kulturgrupp

Torsdag 8 februari 2018

Liberalernas kulturgrupp i Danderyd: Peter Haas, Enebyberg, Rolf Lundgren, Djursholm, ordföranden Torun Hegardt, Djursholm, Lennart Sundquist, Danderyd och Desirée Lindkvist, Danderyd

Liberalernas kulturgrupp i Danderyd, under ledning av Torun Hegardt, vice ordförande i kultur- och fritidsnämnden i Danderyd och kommunfullmäktig med vissa avbrott sedan 1976 – dessutom gruppledare, kommunstyrelseledamot och föreningens första vice ordförande 1993-2011 – hade sammanträde inför valet då gruppen skisserade på det kulturprogram som Liberalerna Danderyd kommer att presentera för väljarna.
– Ännu är vi inte färdiga men Liberalerna i Danderyd är inte bara garanten för att Danderyds kommun skall sätta kulturfrågorna högt under också nästa mandatperiod utan också det parti som tar ett helhetsansvar för att Danderyd i alla avseenden skall vara en kommun där mänskliga yttringar i form av en vacker offentlig miljö och möjlighet för envar att – inte minst genom skolan – att utöva olika former av skapande kulturell verksamhet, att spela, sjunga, måla, dansa, spela teater eller andra former av sådan verksamhet eller bara njuta av kultur i både vid och speciell bemärkelse.
– Liberalerna gör skillnad i Danderyd också på kulturens område.
Fotnot. Torun Hegardt är, liksom fullmäktigeledamoten Charlotta Malm, ledamot i styrelsen för Djursholms Forntid och Framtid.