Välkommen till planeringsmöte! (5 april)

Lördag 24 mars 2018

Bengt Sylvan -kommunalråd, gruppledare

Välkommen till Öppet fullmäktigegruppmöte.
När: Torsdagen den 5 april 2018 kl. 18.00
Var: Liberalerna Danderyd kansli, Dalstigen 1, Danderyd 2 vån.
Vad händer: Under ledning av gruppledaren Bengt Sylvan går vi igenom ärendena till nästa kommunstyrelsemöte som äger rum den 9 april.
(Tyvärr är ärendelistan för kommunstyrelsemötet i skrivande stund (23 mars 2018) ännu inte publicerad på www.danderyd.se men kommer att läggas ut på www.danderyd.liberalerna.se så snart det sker).
Vid det öppna fullmäktigegruppmötet – och med öppet menas att alla förtroendevalda för Liberalerna i Danderyd är välkomna samt andra som i förväg anmäler sig –  tittar fullmäktigegruppen dessutom tillbaka på vad som hänt i politiken och i förvaltningen under februari/mars 2018 i Danderyds kommun.
Vad har hänt? Mycket!
Det blir också en rapport om vad som hände vid fullmäktiges sammanträde måndagen den 5 mars. Bland annat valdes då Liberalernas Birgitta Lindgren till ny ersättare i Danderyds kommunstyrelse.

Nästa fullmäktigemöte äger rum den 10 maj 2018. Det blir ett viktigt möte – som kommer att handla om hur danderydsbornas    pengar användes 2017.

Finns det plats för fler ärenden som Du vill ta upp?
Bäst är då om du skickar e-post i förväg till Bengt Sylvan, bengt.sylvan@danderyd.se, så att han kan förbereda en bra redogörelse i sak för vad liberalerna står eller förbereder i den fråga Du som danderydsbo  vill att Liberalernas fullmäktigegrupp skall ta upp. Liberalerna är ett lyssnande parti – vi har stora öron (men ganska små munnar och inte mer pengar än vad skattebetalarna i Danderyd ställer till vårt förfogande, åtminstone några oppositionspartier tycks ha väldigt mycket mer pengar).

PS. Styrelsen för Liberalerna Danderyd träffas den 27 mars kl 19.00 i föreningslokalen. Också då är det öppet för att anmäla nya frågor. Skriv då till ordföranden Tommy Lindgren, tommylindgren45@gmail.com.

/24 mars 2018
GA