Öppet fullmäktigegruppmöte 28 september

Torsdag 28 september 2017

Bengt Sylvan -kommunalråd, gruppledare

Välkommen till Öppet fullmäktigegruppmöte.
När: Torsdagen den 28 september kl. 18.00
Var: Liberalerna Danderyds kansli, Dalstigen 1, Danderyd 2 vån.
Vad händer: Under ledning av gruppledaren Bengt Sylvan går vi igenom ärendena till nästa kommunstyrelsemöte (2 oktober), vi tittar tillbaka och får redan på vad som var särskilt intressant vid fullmäktigemötet måndagen den 25 september och därpå vad som förbereds inför fullmäktigemötet den 23 oktober.
Sedan kommer anmälningar som gjorts om frågor som vi skall diskutera. Peter Haas, Enebyberg, har anmält att han vill att gruppen skall informera och överlägga om vad som händer med byggplanerna kring Östra Enebyberg. Det kommer kommunalrådet Bengt Sylvan att redogöra för och troligen kommer också första vice ordföranden i byggnadsnämnden Maarit Nordmark att ge sina synpunkter. Det är en viktig diskussion som kommer att föras, med betydelse för Danderyds och särskilt Enebybergs framtid. Du som är liberalt sinnad är mycket välkommen att deltaga!
Finns det plats för fler ärenden? Absolut – bäst är om du skickar e-post i förväg till Bengt Sylvan, bengt.sylvan@danderyd.se, så att han kan förbereda en bra redodgörelse i sak för vad liberalerna står eller förbereder i den aktuella frågan.

Bengt Sylvan