Liberalerna informerar om aktuella byggprojekt i Danderyd

Måndag 4 mars 2024

Enebyskolan

Ett Danderyd som utvecklas i takt med tidens krav är ett naturligt perspektiv för oss Liberaler. Vi Liberaler verkar för levande kommundelar med en bra blandning av bostäder, för skilda faser i livet, och en god samhällsservice som lokalt är tillgänglig för våra medborgare.

Flera byggprojekt har kommit vidare under året. Exempelvis starten för renoveringen av den gamla Enebyskolan och nu har vi fasta planer för utbyggnad av Enebybergs skola. Slutlig utformning av nya bostäder i kvarteret Reidmar nära Ösbysjön är på gång. Vi har inlett sista etappen med nya bostäder ( totalt 400 st) söder om sjukhuset. Nu under våren ska vi ta itu med nästa steg med utvecklingen av Östra Enebytorg, vilket innebär konkreta planer för byggandet av radhus.

I december 2023 satte vi spaden i marken för ett nytt korttidsboende vid Vendevägen nära Vasaskolan. Nu är dessutom den planskilda korsningen vid Enebybergs station på plats. Liberalernas nästa initiativ är nu, att vi vill att en planskild korsning vid Ekeby ska komma till stånd, vilket fanns med i vårt valprogram 2022.

/Fredrik Pallin, ordförande Liberalerna Danderyd